Csökken a bankok adminisztrációja

Az OBA Igazgatótanácsa 2012. március 1-jétől – a kötelezően használandó betétbiztosítási fogyasztóvédelmi embléma egyidejű bevezetésére tekintettel – megszünteti a Betétregiszter kötelező nyilvántartását a tagintézetek számára és ezzel összefüggésben a tagintézetek adatszolgáltatási kötelezettségét a PSZÁF felé.

Az ügyfelek ezentúl az egyes banki termékek biztosítottságának tényét a termékről szóló banki tájékoztató anyagon elhelyezett fogyasztóvédelmi embléma útján ellenőrizhetik.

A PSZÁF honlapján megtalálható „Betét- és megtakarításkereső program” a piacon elérhető valamennyi betéti termék lényeges információjáról tájékoztat, fontos tudni azonban, hogy a termékek OBA általi biztosítottságának tényéről nem.

A betétregisztert 1998-ban vezette be az OBA, amikor még anonim (nem névre szóló) betétek elhelyezésére is lehetőség volt és a betétesek eligazodását a Betétregiszter is segítette a biztosított betétek között. A PSZÁF tavaly bevezette a honlapján elérhető betétkereső programot, ez év március 1-től pedig a hitelintézeteknek kötelezően alkalmazniuk kell a betétbiztosítási fogyasztóvédelmi emblémát – mindkét fogyasztóvédelmi eszköz a betétesek tájékoztatását szolgálja.

E két változás nyomán, valamint annak ténye alapján, hogy egy esetleges bankbezárást követően az OBA az ügyfelek kártalanítását a hitelintézet aktuális nyilvántartása alapján végzi, az OBA ügyvezetésének javaslatát elfogadva az Igazgatótanács csökkentette a tagintézetekre háruló adminisztrációs feladatokat a Betétregiszter megszüntetésével.